Loading

14 Temmuz 2011 Perşembe

Neden söyleyesin ki



Bir gün tanıdığı bir adam Sokrates'e rastlar ve,
-Arkadaşın hakkında çok önemli birşey duydum. Biliyor musun? der.

Sokrates:
-Bir dakika bekle! Bana birşey söylemeden evvel, senin küçük bir testten geçmeni istiyorum ve buna üç filtre sistemi deniyor, der.

-Üçlü filtre mi? diye şaşırarak sorar arkadaşı...

-Doğru! diye devam eder Sokrates. Birinci filtrem, gerçeklik filtresi.
Bana birazdan söyleyeceğin şeyin doğru olduğundan yüzde yüz emin misin?

-Hayır, der arkadaşı sadece duydum ve...

-Tamam der Sokrates sözü keserek ve, sen bunun doğru olup olmadığını bilmiyorsun. Şimdi testin ikinci bölümüne geçelim. İkinci filtre; iyilik filtresi.
Arkadaşın hakkında bana söyleyeceğin şey iyi birşey mi?

-Hayır! Der adam. Tam tersi ama...

-Öyleyse diye devam eder Sokrates. Onun hakkında bana iyi birşey söylemeyeceğin anlaşılıyor ve bunun doğru olduğundan da emin değilsin. Fakat yine de testi geçebilirsin. Son bir soru kaldı. O da işe yararlılık filtresi.
Bana arkadaşın hakkında söyleyeceğin şey benim işime yarar mı?

-Hayır hiçbir işine yaramaz sadece...

-Tamam anlaşıldı der Sokrates. Eğer bana söyleyeceğin şey doğru değilse, iyi değilse, işe yarar ve faydalı da değilse, bana neden söyleyesin ki?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder