Loading

1 Ağustos 2011 Pazartesi

Ortak Suç Kavramı

Ortak suç kavramı konusunda kişisel olarak ben, bir insanı başka bir insanın ya da insanlar grubunun davranışlarından sorumlu tutmanın hiçbir haklı temeli olmadığını düşünüyorum. II. Dünya Savaşı'ndan bu yana, ortak suç kavramına karşı kamuoyunda tartışmaktan usanmadım.

Ne var ki bazen insanları batıl inançlarından kurtarmak için birçok öğretici hile gerekmektedir. Amerikalı bir kadın, "Kitaplarınızdan bazılarını Adolf Hitler'in dili olan Almanca'da hala nasıl yazabiliyorsunuz?" diyerek bana sitem etti. Karşılık olarak, mutfağında bıçak olup olmadığını sordum, evet yanıtını alınca ürkmüş, şok olmuş gibi yapıp bağırdım: "Onca katil, kurbanlarının karnını deşip öldürmek için kullandıktan sonra nasıl hala bıçak kullanabiliyorsunuz?" Almanca'da kitap yazmama itiraz etmeyi bıraktı.

Viktor E. Frankl
"İnsanın Anlam Arayışı" kitabından..




As for the concept of collective guilt, I personally think that it is totally unjustified to hold one person responsible for the behavior of another person or a collective of persons Since the end of World War II l have not become weary of publicly arguing against the collective guilt concept.

Sometimes, however, it takes a lot of didactic tricks to detach people from their superstitions. An American woman once confronted me with the reproach, "How can you still write some of your books in German, Adolf Hitler's language?" In response, I asked her if she had knives in her kitchen, and when she answered that she did, l acted dismayed and shocked, exclaiming, "How can you still use knives after so many killers have used them to stab and murder their victims?" She stopped objecting to my writing books in German.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder