Loading

27 Aralık 2014 Cumartesi

Yasayı Çiğnemek

Wanted (2008)
Yönetmen: Timur Bekmambetov
Senaryo: Michael Brandt, Derek Haas, Chris Morgan

~

Özet: 25 yaşındaki Wesley Gibson (James McAvoy) hayattan nefret eden zayıf ruhlu ve tembel bir genç adamdır. Hayattan nefret etmek için iyi ve güçlü bir gerekçeleri de vardır, çünkü yaptığı her işte başarısızdır. Eziktir, kaybedendir, itilir, kakılır, hayatta başarısızlığın yaşayan örneğidir. Çalıştığı işyerinde tüm çalışma arkadaşlarının gözü önünde patronu tarafından azarlanır ve küçük düşürülür. Evindeki durum da farksızdır. Cinsellikten başka isteği olmayan kız arkadaşıyla sorunları vardır. Kız arkadaşı Wes’in dışında her erkeği adeta mıknatıs gibi kendisine çekmektedir ki, bunlara Wes’in en iyi arkadaşı/kankası da dahildir. Wes sürekli kaybettiği ve aşağılandığı için çareyi yüksek dozda panik atak ilaçları kullanmakta bulmuştur. Var olma sebepleri teker teker ortadan kalkarken ümitsizliklerle dolu hayatını kurtaracak bir can simidine ihtiyacı vardır.

Tam da bu noktada bir kadın yüzünden Wes’in hayatı sona erer. Ancak sona eren bildiğimiz anlamdaki eski hayatıdır. Silahların konuştuğu bir çatışmadan dönmekte olan Fox adlı bir kadın (Angelina Jolie) arabasıyla Wes’e çarpar. O andan itibaren Wes’in uzun süredir kayıp olduğu için artık unutulan babasının da Fraternity adlı bir gizli örgüt için çalışırken öldürüldüğü ortaya çıkar. Bin yıllık bir geçmişi olan ve eğitimli suikastçilerden kurulu Fraternity’nin işlevi, kaderin önüne geçilemez emirlerini yerine getirmektir. Bu örgütün tek bir ilkesi vardır: Binlerce insanı kurtarmak için bir kişiyi öldüreceksin!

Artık babasının adımlarını izleme sırası Wes’e gelmiştir. Benliğinin içerisinde sinsi sinsi dolaşan kızgın ve öfkeli kurdu serbest bırakma zamanıdır. Wes’in kanında öldürme duygusu vardır. Fox’un gözetimi altında eğitim almaya başlar. Bu arada Fraternity’nin gizemli lideri Sloan (Morgan Freeman) ile tanışır. Örgüte yeni giren çaylak, ışık hızında refleksler ve insanüstü yetenekler kazanırken oldukça zorlanacaktır. Ancak eğitimli bir suikastçi olmanın kolay bir şey olduğunu kim söyledi?

Eskinin tembel adamı Wes artık Fraternity örgütünün altın çocuğu olarak yeniden doğmuştur. Zaman zaman geçmişinde çektiği acılara intikam duygusuyla yaklaşmanın güçlüğünü yaşasa da yeni, sıradışı ve hareketli hayatının tadını çıkartmaktadır. Ancak Fraternity’de işbirliği yaptığı insanların kendisine ilk tanıtıldığı kadar masum niyetlere sahip olmadığını farketmesiyle olayın rengi değişmeye başlar. Yeni bulduğu kahramanlık ile ruhunu öldüren intikam duyguları arasında bocalayan Wes, hiç kimsenin -ne soğukkanlı babasının ne de diğer suikastçilerin- ona asla öğretemeyeceği birşeyi öğrenecektir: Kendi kaderinin kontrolünü ele almak... [kaynak]
~

Dikkat!
Filmi henüz izlememiş iseniz sürprizlerin kaçmaması açısından aşağıdaki alıntıları okumamanız tavsiye olunur.

~

Bin yıl önce bir grup dokumacı, suikatçilerden oluşan gizli bir topluluk kurdu. Karmaşanın eşiğindeki bir dünyaya, düzen getirmek adına sessiz idamlar düzenlediler. Kendilerine "kardeşlik" dediler.
~

Hiç kimse kardeşliği terk edemez, Cross.
Kardeşlik için yeni bir planım var.
Dikkatli ol. 1000 yıllık mazisi olan bir şeyi, kolay kolay yok edemezsin.
Çoktan yok oldu zaten. Yasamızı çiğnedi. Bunu durdurmak zorundayım.
Sahi mi?
Bunu sen de biliyorsun.
Madem öyle neden karşıma çıkmıyorsun?
~

Affedersiniz?
Çok fazla özür diliyorsun.
Bunun için özür dilerim.
Babanı tanırdım.
~

Bayım... Bayım, buradaki bayana bir muhasebeci olduğumu anlatmaya çalıştım. Ben muhasebe hizmetleri mümessiliyim, yani muhasebe sorumlusuyum ve... ve... ... eminim patronum Janice'i ararsanız, istediğiniz her neyse size verebilir. Telefonla ulaşamazsanız, elektronik postayla bağlantı kurabilirsiniz. İşleri yoluna...
Şu sineklerin kanatlarını uçur.
Bu ne anlama geliyor, bilmiyorum.
Şu sineklerin kanatlarını uçur.
Sanırım beni bir başkası ile karıştırdınız.
Üç dediğimde, ya sen ateş edersin ya da ben.
...
Bu imkânsız.
Bugünden önce senin için pek çok şey imkânsızdı.
~


Kardeşliğe hoş geldin. Biz buna "kaderin tezgahı" diyoruz. Bugünden sonra, bir daha asla buraya adım atmayacaksın.
Niye?
Çünkü sen bir havarisin. Senin görevin mesajı yorumlamak değil, gereken yere iletmek. Tarihteki her kültürün, yazılı metinlerde bulunmayan, gizli bir yasası vardır. Bin yıl önce... ...bir grup dokumacı, kumaş üzerine gizlenmiş, gizemli bir dil keşfettiler. Kendilerine "kardeşlik" adını verdiler.
Dürüst olmam gerekirse, burada ipliklerden başka bir şey görmüyorum.
Buraya gel. Şuraya bak. Sırayı kaçırıp diğerlerinin üzerine çıkan şu tek ipliği görüyor musun?
Hatalı gibi duran mı?
Hayır, bu bir şifre. Dikey uzanan iplik üstteyse, bu 1 demektir. Alttaysa, 0 demektir.
İkili kod mu?! Peki ne diyor?
Bir isim. Bir hedef.
Peki bu isimler nereden geliyor?
Mecburiyetten, Wesley. Dünyadaki dengeleri koruma mecburiyetinden. Bunlar yerine getirilmesi gereken emirler. Bize tevdi edilir, bu sayede biz de kargaşanın istikrarını sağlayabiliriz. Bu da seninki.
Böyle olacağını... Bak, beni buraya Cross'u öldürmem için getirdiniz sanıyordum.
Öldüreceksin. Ama zamanla. Bu senin ilk görevin. Tezgah gönderir, ben yorumlarım, sen de teslim edersin.
Benden, Robert Dean Darden'ı öldürmemi mi istiyorsun?
Ben değil... ...kader istiyor.

~

Bu kardeşliğin yasasıdır. Biz buna inanıyoruz ve bu işi o yüzden yapıyoruz.
~

Wesley, beni dinle.
Kapa çeneni! Sakın benimle konuşmaya kalkma.
Sana söyledikleri her şey yalandı.
Sus, kapa şu lanet çeneni, seni aşağılık pis adam!
Sen, benim oğlumsun.
Ne dedin?!
Sen ne dedin?!
Bu doğru mu?
Evet.
Bana bunu neden yaptırdınız?
Çünkü öldüremeyeceği tek kişi sendin.
Biliyordun lanet olası! Başından beri biliyordun.
İsmi elimize geçmişti... Seninki de öyle.
~

Babana, seni buraya getireceğime dair söz vermiştim.
Bu da ne?
Ona inanmanın tek yolunun bu olduğunu söyledi. Baban senden bir deklanşör basımından daha uzak olmadı.
Bu benim... O benim babamdı... Ve ben onu öldürdüm.
Baban için seni korumak, kendi hayatından daha değerliydi.
Korumak mı? Beni öldürmeye çalışıyordu!
Hayır, seni öldürmeye çalışmıyordu. Seni kurtarmaya çalışıyordu. Cross kardeşliği terk edince, Sloan senin peşine düştü. Fox dişlerini sana geçirdiğinden beri, seni onlardan ayırmak için uğraştı. Baban kardeşliğe katılmanı asla istememişti, Wesley. Senin farklı bir yol izlemeni istedi. Onun sahip olamadığı şeylere sahip olmanı istedi. Huzur dolu bir ev. Hayır. Kendi yolunu çizeceğini ummuştu. Baban bunu elinde tutuyordu. Kendin deşifre et. Sloan uzun yıllar önce, kendine kazanç sağlamak uğruna hedefler türetmeye başladı. Baban bu gerçeği öğrendi.
Ve bu konuda bir şeyler yapacaktı, değil mi?
Ama Sloan herkesi ona karşı kışkırttı.
Babamın adı asla ellerine geçmemişti, öyle değil mi?
Hayır. Yasaya bağlı kalması, onu bir hedef haline getirdi.
~

Babam bir hain değildi. Bu bir öldürme emri. Üzerinde Sloan'un adı var. Bana ne söylemiştin? Bu bir isim. Bir... Bir hedef. Bu insanın ölmesini ben istemiyorum. Kader istiyor. Kader senin ölmeni istemişti. Ama o, bunu kaldıramadı. O yüzden kazanç uğruna, kendi hedeflerini... ...türetmeye başladı. Babam bunu öğrendi ve ona karşı çıkmaya karar verdi. Ve işte bu yüzden, babasını öldürmesi için öz oğlunu gönderdin. Sen kaderin seçtiği bir katil değilsin, Sloan. Mermileri bükebilen basit bir canisin.
Bu doğru mu?


İşte size doğrular. Adın çıkageldi. Adın çıkageldi. Adın çıkageldi. Senin adın. Senin adın. Seninki de. Bu odadaki herkesin adı. Yaptığım şeyi yapmasaydım,... ...hepiniz ölmüş olurdunuz. Hayatlarınızı kurtardım. Geldiğimiz noktaya bir bakın. Hiç olmadığımız kadar güçlüyüz. Dilediğimiz hedefleri seçerek... ...tarihin akışını değiştiriyoruz. Gücü, uygun gördüğümüz yerlere aktarabiliriz. Kurt kanunu. Koyunların değil. Şimdi, içinizden kardeşliğin yasasına harfiyen uymak isteyenler varsa,... ...sizi silahınızı alıp ağzınıza sokmaya ve tetiği çekmeye davet ediyorum. Wesley'nin istediği de bu. Aksi taktirde... ...bu adi çocuğu vurun... ...ve kardeşliğimizi hep birlikte, Tanrıların katında, insanlara ayrılan yere yüceltelim. Seçim sizin.

Yasanın canı cehenneme.
~

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder